Palvelu ja verkostoituminen kilpailuvalttina

Jyväskylä Truck Center JTC on lyhyessä ajassa lunastanut paikkansa. Menestymisen reseptinä on joustavuus, laadukas työnjälki sekä yritysten välinen yhteistyö.

Helteistä ja lomakaudesta huolimatta jyväskyläläiskorjaamolla kesä hujahti kiireessä ja huoltohalli pullisteli täytenä viimeistä paikkaa myöten. Jyväskylä Truck Centerillä on Kuormaajantien toimipisteessään seitsemän korjaamopaikkaa.

“Työtilauksia on sadellut kiitettävästi, vaikka olemme toimineet Jyväskylässä vasta pari vuotta. Olemme palkanneet juuri pari työntekijää lisää, jotta läpimenoaikoja pystytään lyhentämään. Tarvetta on saada työnjohtoon ja iltavuoroon lisää tekijöitä”, yrittäjä Petri Hänninen kertoo.

Syksyä yrityksessä otetaan vastaan 15 ammattilaisen tiimillä. Monimerkkikorjaamona toimiva JTC aloitti kesäkuussa Ivecon valtuutettuna merkkihuoltona sekä Iveco-hyötyajoneuvojen myyjänä Keski-Suomessa.

Jyväskylän Truck Center tekee raskaan kaluston korjaustöitä Jyväskylän Kuormaajantiellä.

“Autokauppa on käynnistynyt lupaavasti, ja olen positiivisesti yllättynyt kysynnän ja asiakkaiden määrästä”, automyynnistä vastaava Iiro Sundqvist kertoo.

Ilmapalkeista moottoriremonttiin

Töiden suhteen yritys on kaikkiruokainen. Huoltoja ja korjauksia tehdään niin kuorma- kuin linja-autoihinkin, ja osaamista on myös nostureiden asennuksesta ja korjaamisesta. JTC asentaa ja korjaa myös päällerakenteita. Ivecon lisäksi sillä on DAF:n ja VDL:n merkkihuollot.

Sundqvistin mukaan merkkiedustukset tuovat uskottavuutta ja varmuutta tulevaisuuteen. Lisäksi niiden myötä taataan jatkuvat koulutusmahdollisuudet henkilöstölle.

“Ykköstavoitteemme on toimia täyden palvelun talona. Jotta työ saadaan tehtyä joustavasti ja ripeästi, yhteistyökumppanimme ovat tarvittaessa apuna. Palvelua kehitetään asiakkaan tarpeet edellä”, Hänninen alleviivaa.

Kilpailuvaltteja

Kilpailu isojen autojen korjaamoiden välillä on tiukkaa. Miten uusi korjaamo voi lunastaa paikkansa markkinoilla?

JTC on korjaustöiden suhteen kaikkiruokainen.

“Hyvä palvelu, luvatussa aikataulussa pysyminen ja laadukas työnjälki ovat parhaita valtteja. Pidämme tärkeänä, että meihin saa puhelimitse yhteyttä ja työnjälki on sellainen, että kehtaa sanoa omakseen. Hintakin on yksi tärkeä elementti, mutta ei määräävä. Korjaamon kulurakenteella voi vaikuttaa tulokseen, toisaalta kiinteistöjen vuokrat ovat täällä Jyväskylässä hyvin samansuuruisia”, Hänninen ja Sundqvist summaavat.

Teksti: Marja Heikkilä, kuvat Jorma Heikkilä

Juttu on lyhennelmä Suomen Autolehden numerosta 7/2021. Kiinnostuitko? Tutustu ja tilaa Suomen Autolehti tai sen irtonumero täältä!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin